tisdag 18 mars 2008

Nu har jag ett EFS-medlemskort igen!

Nog gick det väl an att vara enskild medlem i EFS också - bl.a. fick man ju ett alldeles eget exemplar av Anders Sjöbergs "Kolosserbrevskommentar" - men det känns riktigt, riktigt bra att vara lokalförankrad i en EFS-förening igen.

I söndags var jag på samling med Bollnäs EFS (ett 10-tal personer) och togs in i föreningen. Jätteroligt! (Observera den 10%-iga ökningen ;o). Senast jag blev intagen under så högtidliga former var i Ersmarks EFS (Umeå) 2001 - då jag togs in som medlem tillsammans med förre missionsföreståndaren Bertil med fru diakonen Kristina. Idag var jag ensam ny, men kände mej genast väl omhändertagen och "innesluten".

Samlingen var f.ö. som en riktig byabön där vi sjöng en psalm - Jesus för världen - och läste ur en postilla - Ett år med Jesus (Brander/Skytte). Samt, naturligtvis, drack kaffe och talades vid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo Andreas! Skönt att veta att du är i goda händer. Damerna där är något att luta sig mot när åskan går.
Sigrid L

Anonym sa...

Har EFS i Bollnäs någon kontakt med alla goda katoliker på orten? På Påskdagen var 30-talet katoliker (varav minst 25 boende i Bollnäs) samlade till mässa i Bollnäs kyrka.

Andreas Holmberg sa...

Är det sant? Trots att det inte var andra söndagen i månaden ;oD! (För jag antar att man inte slöt upp vid högmässan klockan 11?).

Jag hade god kontakt med en romersk-katolsk bollnäsbroder från Burundi(som flitigt besökte missionskyrkan) under ett par års tid, men sedan han flyttade till Skövde är kontakten mer sporadisk och han tillhör alltså inte längre gruppen "katoliker på orten". Men jag ska kolla med övriga EFS-are vilka kontakter dessa har!