lördag 16 augusti 2008

Det börjar bli dags att fara till Mellansel nu

Påskvänner!

Som jag tidigare berättat har jag på ett bananskal halkat in på kantorsutbildning på distans via Mellansels folkhögskola. Ett tips: den skolförlagda kantorsutbildningen har platser kvar. Så far dit och gör antagningsprov nu på stört, du som känner att du vill ta kantorsexamen! Du bör ha en god chans att komma in om du inte helt saknar begåvning och förkunskaper - det var distansutbildningen med 3 platser på 15 sökande som var svår att komma in på!

Vad som inte sker på distans är starthelgen, liksom startperioden för Svenska kyrkans grundkurs som jag läser parallellt. Sammanlagt två hela veckor (18-31 augusti) ska jag därför vara på borta från familjen. Vi har skolat in de tre barnen på "lekskola", som jag helst kallar det, och min schyssta fru har tagit ut en del ledighet från sin pastorstjänst under min frånvaro.

I september och oktober kan jag vara nära barnen desto mer, om än jag sannerligen behöver avskild tid för studier och orgelträning. (Lekskola är en fantastisk resurs, bara barnstackarna kunde slippa vara där nio timmar om dan). Då blir det bara tredje helgen i resp. månad som jag behöver fara upp till Ångermanland och Mellansel.

Jag räknar med att fortsätta blogga då och då, även om frekvensen nog måste bli betydligt lägre vissa perioder. Den här veckan närmar sej EFS-idag-bloggen ofattbara 1000 unika besökare (på en vecka! - över 5000 unika besökare totalt!), och jag vill särskilt tacka er som bidragit med kommentarer. Det är väldigt roligt och gör bloggen mer givande för både mej och alla övriga läsare. Fler får gärna haka på!

Välkomna hursomhelst att, aktivt eller mer passivt, följa med en lite smånervös trebarnspappa, EFS-are och kantorsstuderande också genom sensommaren och hösten! Jag räknar med att utbildningen ska ge anledning till fler kommentarer än hittills om sång och musik - ett område som ju EFS genom åren har bidragit mycket till. Vi får se när jag får tid att skriva nästa gång.

Jag går aldrig ensam här, ensam här, ensam här,
jag går aldrig ensam här, Jesus han har sagt:
Jag är med er alla dagar, alla dagar,
jag är med er intill tidens slut.

Inga kommentarer: