fredag 5 december 2008

En favoritkatolik

Påskvänner!

Har på sistone i vissa sammanhang hamnat i rätt skarp polemik med somliga romerska katoliker. (Så att jag t.o.m. blivit kallad "sträng lutheran"). Vill gärna gottgöra det genom att presentera min absoluta favoritkatolik näst efter Edsbyleffe och Lachen. Får se om det fungerar!



(Den första filmen på EFS idag handlar alltså om en papist - tror ni att missionsföreståndaren tar mej i örat eller inte?).

Jerusalem är vår gemensamma moder
och varje dess barn är en syster, en broder.
Vi har ju tillsammans, du skringrade hop,
en Fader, en Ande, en tro och ett dop.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska slutföra ditt livsprojekt att nyöversätta Ortodoxi. Den nya föll mig inte riktigt i smaken. Ett stort + hade den med många förklarande noter över personer och diskussioner m m som inte längre är dagsaktuella. Annars tror jag du fixar en bättre. Med stor familj, jobb, bloggande och utbildning att pyssla med så har du säkert hur mycket tid över som helst om dagarna;-)

Lachen

Leif Ottenvang sa...

I dag har vi firat mässa i Edsbyn. Många kom till S:t Olofs kapell, tros ovädret.
Nästa söndag kl 15.30 samlas vi i Bollnäs kyrka. Du är välkommen att vara med då, och kanske agera organist.

Anonym sa...

Vad finns översatt av Kreeft som du kan rekommendera? (låna ut?!)

Lachen