lördag 30 maj 2009

Glad Pingstafton!

Påskvänner!

En god, glad och välsignad pingstafton tillönskas er alla! Jag tänker på de 120 som väntade i "övre salen" och inte hade en aning om att Anden och Väckelsen var så nära som en enda liten dag. 

Jag har den senaste veckan (under "pingstnovenan") läst en liten bok av Friedrich Wilhelm Krummacher, med den enkla glada titeln "Kristus lever", som jag förra helgen hittade på Bistådscentret i Gottne (nära Mellansel) och som handlar om tiden mellan påsk och pingst och gavs ut på Evangeliska Fosterlands-Stiftelsens förlagsexpedition 1899. Han skriver så fint inte minst om dagarna FÖRE pingstdagen.

I morgon träffas EFS-gruppen i Bollnäs hemma hos Mary. Jag hoppas på intressanta rapporter från konferensen. (Det var SÅ HÄR nära att jag i fredags morse kl. 6.45 blåst vidare från Mellansel till Skellefte och "Öppet forum", men min käre grundkursledare Tomas S var tidigt uppe och hann fånga upp mej på parkeringen, så då tog jag det som ett tecken på att vår Herre ville lugna ner mej ;o)

Vila i din väntan,
stilla mötet sker.
All din stora längtan
Herren hör och ser.
Våga vänta tryggt,
snart har morgon grytt.
Våren visar vägen:
Gud gör allting nytt.

Inga kommentarer: