fredag 22 maj 2009

Morgonstund i Mellansel

Påskvänner!

Sänder en tanke till Skellefteå men sitter kroppsligen i Mellansels folkhögskolebibliotek. (Varför inte årskonferens i Övik - det var väl ett tag sen?).

Morgonbön med Anders kl. 8, samtidsanalys av Klas. 8.45 och öppet forum kl. 10.00 (inte minst det senare) hade verkligen varit roligt att vara med på.

Men men men...

Redovisningar av läxuppgiften Pedagogisk Utmaning ska också bli inressanta.

Dessutom sa jag ju att jag inte kunde vara ombud på vare sej distrikts- eller rikskonferensen p.g.a. att jag skulle vara i Mellansel just de dagarna (varje gång! ;o). Så då ska jag väl inte dyka upp på årskonferensen helt plötsligt!

Jag för den nya dagen
i bön blir stilla nu:
i dina händer tag den
och låt den bli, o Gud,
en dag då jag får vandra
på vägar du berett,
en dag då jag åt andra
får ge vad du mej gett.

Inga kommentarer: