torsdag 14 maj 2009

På visit hos kyrkokören

Påskvänner!

Övade inför söndagsgudstjänsten i stora landsortskyrkan mest hela dan igår. På kvällen tog jag barnen med mej (frun var på styrelsemöte) och drog till kyrkokörens övning därsammastädes (eller rättare sagt i ortens församlingshem). Ett lämpligt lekrum fanns på ovanvåningen, så mina tre förskolebarn "spökade" med dova dunsar allt under det att kören gjorde sina uppsjungningsövningar, som jag nogsamt antecknade för framtida bruk (har börjat samla på dem).

Det övades inför vårsoaré och nationaldagsfirande i Gruvberget. Härlig stämning, måste jag säga! Byagemenskap när den är som bäst! (Åja, vi var alltså några från "stan" också).


Efter halva övningen måste jag fara hem och lägga isäng "spökena". Men jag hann hälsa kören välkommen till allsångsgudstjänsten söndag klockan 11.

Kom, hör min vackra visa '

som fågeln diktat har.
Guds godhet vill jag prisa
i alla mina dar.

Inga kommentarer: