torsdag 23 september 2010

Härligt tisdagsnummer av Budis!

Påskvänner!

Ni prennar väl på Budis för 40 spänn i månaden via autogiro? (Så glömmer ni inte att förnya prenumerationen). I tisdags kom ett nytt välmatat nummer, och min fru förutsatte att jag hellre ville läsa det i sängen på kvällen än gosa med henne. Hon hade fel, men det säger något om den uppskattning både hon och jag visar den fräscha publikationen. Budbärarens förnyelse är fantastisk! (Fast nog kunde både duvan och bibelordet förstoras till nästa gång - det är väl meningen att även synsvaga ska kunna ta del av Ordet?).

Månadens tema var SVAGHET. Mycket gav det att tänka på. Och bibelordet på baksidan var förstås:

Men han svarade: "Min nåd är allt du behöver." Ja, i svagheten blir kraften störst. Därför vill jag helst skryta med min svaghet, så att Kristi kraft kan omsluta mej.
(2 Kor. 12:9)

Till oktobernumret ska jag f.ö. göra en efterlysning av ytterligare sånger ur Sionstoner 1972 till mitt projekt Sionstoner 2010. (Man får ju inte publicera vad som helst hur som helst). Fast här kommer en sång från Stora Nätpsalmboken 2010, som jag också jobbar med:

Jesus all min glädje bliver,
all min tröst och salighet.
Jesus sorgen från mig driver,
värnar mig i evighet.

Inga kommentarer: