lördag 30 oktober 2010

Tack Liselotte. Tack Jesus.

Påskvänner!

Läs Liselotte J Anderssons Rakt på sak inför helgen med kyrkoårets största tema. Om det hon skriver kan jag bara säga: Tack Liselotte. Tack Jesus.
I helgen är det f.ö. OAS-helg här i Hälsingland (Hudiksvall) med bl.a. Hans Weichbrodt. Sigrid L bjöd in som vanligt men jag vet (som vanligt) inte om jag får tid att vara med. Ungdomssamlingen på fredagkvällen har ju redan varit, men dagens program kanske kan vara något? Hoppas att bibelundervisningen kan förmedla något av det Liselotte fick fram.
OAS-helg
29-31 okt 2010
Jakobs Kyrka i Hudiksvall
”…nära vill jag leva, nära dig min Gud”
Medverkande:
Berit Simonsson
Hans Weichbrodt

Program
Fredag kl 19.00-20.00 ungdomssamling med Hans Weichbrodt
kl 20.30 Taizégudstjänst i S:t Jakobsgården, därefter Ungdomscafé
Lördag kl 13.30-14.30 Bibelföredrag Kaffeservering
kl 15.30-16.30 Bibelföredrag
kl 19.00 Förböns och lovsångsgudstjänst i Jakobs kyrka
Lovsångsteam
Söndag kl 11.00 Högmässa i Jakobs kyrka Lovsångsteam, Kyrkkaffe
Varmt välkommen!

Kristus, på korset du tog på dej
skapelsens synd och ve!
Kristus, på korset du bar för mej
dom och förbannelse!

Där vid ditt kors räckte himlens Gud
handen till fallen själ,
där blev vårt uppror mot lagens bud
sonat och allt gjort väl.

Korset är tecknet för frälsningen,
anstöt för självgjord tröst,
korset är balsam och hälsoregn
över ett sårat bröst.

Här är förlossning från jordens kval,
fred med Gud själv, jag vet,
frälsning för syndare utan tal,
frälsning i evighet.

Världen den hånar väl korsets trä,
fräck i sitt övermod,
men här får syndare ly och lä,
rening i Jesu blod.

När världens furste sin gunst mej bjöd,
jag vid Guds kors sa nej!
Jag är vid korset för världen död,
världen är död för mej.

Härlige Kristus, ditt namn jag bär,
följer dej på vår jord,
anser mej ingenting veta här
utom ditt kors, ditt ord.


Text: J Santon, övers. A.H. 2009

2 kommentarer:

SigridL sa...

Jag ger mig aldrig, förr eller senare kommer du!
Margit ska åka så vitt jag vet, leta fram en ren skjorta och kom!

Andreas Holmberg sa...

Och just nu är det lovsångsgudstjänst i S:t Jakob i Hudiksvall, men jag är i Missionskyrkan för att städa upp efter höstmarknaden och inför morgondagens gudstjänst... Dessförinnan rullade jag köttbullar tillsammans med 6-åringen för att mamma pastorn verkligen skulle få känna sej ledig, och dessförinnan var vi tillsammans på stan för att köpa födelsedagspresent till hans kompis; ja, barnfamiljslivet innehåller inga utflykter till Hudiksvall i andra ärenden heller (jo, Mulle Meck för några år sen ;) men jag gläds med er och församlingen att vi har ett OAS-fäste även i Hälsingland. Tack till Thomas G m.fl.!

När man börjar kunna ta med sej barnen (tonisarna) under kvällarna, då...