söndag 2 oktober 2011

Gud välsigne dej, Nasrin!

Påskvänner!

Det är inte bara Mikael... Lyssna till kämpen Nasrin! Och även här. Gud välsigne dej, Nasrin!
Jag höll nästan på att skriva: så bra att du själv genomgått en provocerad abort. Men du vet vad jag menar. Du sitter inte på någon hög häst, men du stormar ändå in i den svenska folksjälen med den svåraste av (själv-)anklagelser. Rustad och klädd i Guds nåd.
Gud välsigne dej mitt i stormen. Mitt i den ohyggligt svåra debattsituationen, till stor del vållad av empatilösa män på båda sidor i debatten, av män som inte respekterar vare sej kvinnans själ eller kropp. Herre, förbarma dej över oss alla.
Jesus älskar alla barnen,
alla barnen på vår jord.
Även barn med Downs syndrom,
med en extra kromosom,
Jesus älskar alla barnen på vår jord.


O, om vi bara rätt vår Gud, vår Jesus kände
och såg hur kärleksfullt han ser till vårt elände!
O, om vi bara rätt på honom kunde tro!
Han säger: "Kom till mej, så vill jag ge dej ro!"

Inga kommentarer: