måndag 17 mars 2014

Den fria psalmboken

Psalmboken!

OK. Idag - när den 10 000:e sidvyn tickat förbi i räkneverket - lanserar jag även officiellt

DEN FRIA PSALMBOKEN 
- TILLÄGNAD ULF EKMAN OCH ALLA ANDRA SOM VILL HÖRA HELA KYRKAN SJUNGA!

Och ett hjärtevarmt tack till alla psalmförfattare, kompositörer, spelare och sångare som ända in i vår tid bidragit till att skapa och föra Kyrkans - i allt väsentligt ekumeniska! - sång- och psalmskatt vidare! Gud välsigne er i tid och evighet! Deo Gloria!

Halleluja, halleluja!

2 kommentarer:

LeoH sa...

Vilket gigantiskt arbete!

Andreas Holmberg sa...

Ja, fast då måste jag ju genast framhålla att jag mest "klippt och klistrat", dels direkt från Youtube och dels från mina redan existerande psalmbloggar. Men jag har försökt att till "Fria psalmboken" föra just de psalmer som det finns någon lämplig Youtube-ljudfilm att sjunga till (inte alltid psalmernas "normala" melodier...).